Francois.reismee.nl

Verder naar het Noorden

Na een lekker ontbijt vertrokken.
Het weer is somber. Al snel twee ponten moeten nemen. Een van 20 minuten en de ander van drie kwartier. Aan de overzijde knapt het weer op. Ik stop bij een supermarkt voor lunch.
Daarna rijd ik naar Alta. Daar ben ik gelukkig vroeg zodat ik het museum eerst bezoek. Alta is vermeld op de lijst van Unesco werelderfgoed met rotstekeningen die zo'n 6000 jaar oud zijn. Eerst bezoek ik het museum datom 17 uursluit. Ze hebben interessante tentoonstellingen over het vogelleven in het noorden, over de cultuur in het noorden en over zalmvisserij. Buiten zijn de beroemde rotstekeningen te zien. Ze zijn op stenen ingekrast en dus niet in grotten gemaakt. Een deel ervan is met rode verf opgehelderd waardoor je de taferelen beter ziet. Een ander deel in natuurlijk gelaten en daar is dan ook niet altijd wat te onderscheiden. Thema's zijn rendieren, visserij, jacht, vogels, beren en mensen.
Daarna naar het hotel. Het is een leuk hotelletje met mooie kamer. Ik rust wat uit en daarna ga ik met de auto naar het centrum om wat te eten. Tot mijn verrassing kan ik in het eerste restaurant pas terecht na 21 uur. Ik heb geen zin te wachten. Dat wordt dus iets anders. Ik kom in een pizzeria terecht en eet een lekkere lasagne en een lekkere salade caprese. Daarna tank ik nog en koop ik nog wat bij een supermarkt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!