Francois.reismee.nl

Op naar Tromsø

Lekker geslapen gedoucht en ontbeten. Daarna vertrokken. Eerst even naar Husoy gereden. Dat is een eilandje met een dorpje dat verbonden is met het vasteland via een dam. Van boven ziet het er heel mooi uit. Het plaatsje kom ik niet in door dat er een hardloopwedstrijd aan de gang is. Dan rijd ik maar vast naar het veer in Botnhamn datom 11.15moet vertrekken naar Brensholmen/Kvaloya.
Vandaag een korte rit naar Tromsø. Bij het wachten op de boot en ook op de boot is een Estlander muziek aan het maken op een heel mooi instrument. het blijkt een handpan te zijn. Het klinkt super rustgevend.
Het weer is nog steeds prachtig als ik over het eiland Kvaloya naar Tromsø rijd. De afstand is maar 55 km en ik kom dan ook rond13h30aan bij het hotel. Vroeger was het een ziekenhuis dat klinkt nog door in de naam St Elisabeth. De ontvangst bij de receptie is hartelijk. De dame is een Spaanse de begin jaren 80 in Delft en Den Haag gewoond heeft. De kamer is mooi en het is verhoudingsgewijs de meest voordelige accomodatie waar ik slaap. Ook hier is het gebruik van de wasmachine gratis.
Als ik geïnstalleerd ben loop ik naar het centrum. Het hotel ligt een eindje lopen van het centrum en ik moet een steile heuvel af. Ik besluit om eerst naar de Ishavskathedral te lopen. Dit is een modern kerkgebouw aan de overzijde van de fjord. Het weer is prachtig en de wandeling is heerlijk. Om bij de kerk te komen moet ik eerst een steile brug over van meer dan een km lang. Onderweg zie ik een grote groep mensen voor de kerk staan. Ik ben bang dat het een buslading toeristen is die net met de Hurtigrute is aangekomen. Dat is minder. Maar van een afstand zie ik wel dat de dames feestelijke jurken aan hebben. Er is waarschijnlijk een trouwerij. Nu maar hopen dat dit na de mis is. Als ik aankom blijkt de trouwerij net te zijn afgelopen en de mensen hebben net de kerk verlaten. Na een entree te hebben betaald ga ik de kerk binnen. Het is een mooi opvallend gebouw maar wel klein. Het glas in lood raam achter het altaar is wonderschoon. Daarna loop ik terug naar de centrumzijde. Het is gezellig druk op straat. Er wordt veel muziek gemaakt. Ik drink een erg goede cappuccino via allerlei straten met nog mooie houten huizen loop ik naar het hotel terug.
's Avonds ga ik eten in een pubrestaurant. Is niet zo goed als het staat aangeschreven. Gelukkig wel heel snel klaar...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!