Francois.reismee.nl

Prachtige avond aan de fjord op Senja

Redelijk geslapen goed ontbeten en vervolgens ingepakt en op weg naar het museum datom 10 uurzou opengaan. Helaas was het museum rond10h30nog gesloten waardoor ik er van baal dat ik niet de ferry van8h45genomen heb. Er is werkelijk niks gezelligs aan Andenes. Dus ik doe nog een paar boodschappen en dan rijd ik maar naar de haven. De ferry gaat pas om 13h maar ik dood de tijd wel met een beetje lezen.
De overtocht is weer heel mooi. Het duurt een uur drie kwartier maar je kunt beide eilanden blijven zien. Het is rustig aan boord. Ik schat twintig auto's en maximaal zestig passagiers.
Aangekomen op Senja, het een na grootste eiland van Noorwegen. Het is groter dan de provincie Utrecht en er wonen maar 8000 mensen. Senja heeft vele mooie fjorden en ook de route die rij Rv 862 is een nasjonale turistveg. Voor sommigen de mooiste van Noorwegen. Het is inderdaad spectaculair veel haarspeldbochten en leuke plekjes om te stoppen. Ik stop bij een klein parkje dat bekend staat om z'n trollen. Er staat ook de grootste trol van Noorwegen. Ik stop er omdat ik zin in koffie heb. Daarna rij ik op mijn gemak verder en stop bij een plek waar je op een stellage een prachtig uitzicht hebt op een fjord en waar het lijkt als of je zweeft. Verderop stop ik nog bij een uitzichtpunt waar je over de rotsen naar het water kan lopen. Dan kom ik bij de camping waar ik vannacht in een vakantiehuisje verblijf. De ligging is schitterend aan het water. Het huisje zelf mag aan de buitenkant wel een opknapbeurt krijgen. Van binnen is het eenvoudig en redelijk netjes, maar ik moet er niet aan denken om er een hele vakantie zitten.
Het lijkt me heerlijk om vanavond aan het water buiten te zitten en de zon te zien ondergaan. Ik blijf uiteindelijk tot een uur of negen buiten. Hoewel het nog niet koud is is iedereen al naar binnen. Het stikt er van de vliegjes muggen en ander ongedierte. Ik ben heel vaak gestoken.
Dus ga ik binnen zitten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!